Stel je hebt je eigen website èn een goed team van mensen die zowel de achter- als de voorkant van de site onderhouden. Samen heb je het idee dat het nog beter kan. Alleen hoe en waar je verbeteringen kunt aanbrengen is nog niet helemaal duidelijk. User Experience Research kan je dan veel houvast bieden. Aan de hand van één of meerder workshops kunnen we een organisatie begeleiden in het nemen van vervolgstappen waarbij onder andere uitgegaan wordt van de bedrijfsdoelstellingen en gebruikersdoelstellingen.

Het proces

 

Samen met het American Book Center hebben we aan de hand van 4 workshops ideeën gegenereerd, een toekomstig groeiplan opzet en bredere kennis bij de verantwoordelijke teamleden gecreëerd. Hiervoor werkten we samen met personen binnen het American Book Center, variërend van sales, ICT, marketing en directie. Elke workshop bouwde voort op het verkregen inzicht van de vorige workshop. Uitkomst was actueel inzicht in de nieuwste ontwikkelingen en een nieuwe werkwijze waarmee ze zelfstandig instaat zijn om hun website, nieuwsbrief en sociale media geschikt te laten zijn voor de snel veranderende markt.

ABC UX workshop 4 sept. 2013